Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου 2008

Τα παιδιά μας δεν θα καταντήσουν ΕΔΟΝόπουλα

TΟΥ ΣΑΒΒΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ παιδεία μας δεν μπορεί να μετατρέπεται σε κομματικό παίγνιο. Ο Υπουργός Παιδείας, παραγνωρίζοντας πλήρως την ιστορία της, επιχειρεί να βάλει το αμάξι μιας κομματικά κατευθυνόμενης επαναπροσέγγισης μπροστά από τα άλογα της άρσης, πρώτα, της τουρκικής κατοχής. Με εγκύκλιό του προς τους εκπαιδευτικούς εξηγεί πως πρώτος στόχος της χρονιάς είναι η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, με στόχο την απαλλαγή από την κατοχή και την επανένωση της πατρίδας και του λαού μας. Πρόκειται για απίστευτο άλμα παραλογισμού. Αυτά θα καταργήσουν την κατοχή και θα επανενώσουν την πατρίδα μας; Μα, δεν είναι ο Πρόεδρος Χριστόφιας που, μόλις χθες, συναντήθηκε ξανά με τον κατοχικό Ταλάτ για να λύσουν το Κυπριακό, με στόχο την απαλλαγή της Κύπρου από τον Αττίλα; Με απλά λόγια, για να μη νομίζει ούτε ο Υπουργός ούτε κανείς άλλος ότι μπορούν να εκλαμβάνουν τους πολίτες ως εσμό ηλιθίων: Η πολιτική και οι πολιτικοί θα λύσουν -αν το λύσουν...- το Κυπριακό, όχι οι εκπαιδευτικοί, όχι οι μαθητές. Επειδή η απόφαση του Υπουργού όζει ΑΚΕΛικής υποβολής, ερωτάται: Θα κομματικοποιήσει την παιδεία; Θα κτίσει τη νέα γενιά και τη νέα φουρνιά ΕΔΟΝόπουλων; Τι διημείφθη στις ομάδες εργασίας για το θέμα της παιδείας; Αν υπήρξε συμφωνία, αυτή πρέπει να επικυρωθεί από τους Χριστόφια - Ταλάτ. Και να ενημερωθεί επίσημα ο κυπριακός λαός αν την εγκρίνει, στα πλαίσια μιας συνολικής λύσης. Άρα, γιατί ο Υπουργός Παιδείας προτρέχει; Αν δεν υπήρξε συμφωνία, τότε γιατί αποφασίζει μονόδρομα να υιοθετήσει μια κομματική πολιτική, χωρίς ανταπόδοση και χωρίς αμοιβαιότητα από την τουρκική πλευρά; Έχουμε την εντύπωση πως ο Υπουργός δεν συνειδητοποιεί τα ολέθρια αποτελέσματα αυτής της βεβιασμένης και αστόχαστης πολιτικής. Οι εκπαιδευτικοί, θα συζητούν ή όχι για την τουρκική κατοχή; Θα επισημαίνουν τους φοβερούς κινδύνους από τον εποικισμό; Θα μιλούν στους μαθητές για τις τρομακτικές καταστροφές, που οι Τούρκοι προκάλεσαν στην πολιτιστική μας κληρονομιά; Ή το απαγορεύουν οι... «7 σοφοί»; Θα τους πουν για τις 550 εκκλησιές μας, που οι Τούρκοι μετέτρεψαν σε στάβλους, αποθήκες, δισκοθήκες, μπαρ; Θα μιλούν για τους εγκλωβισμένους μαθητές στην Καρπασία; Προχθές, ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Γ. Βαρνάβα, κατήγγειλε πως οι κατοχικές αρχές εμποδίζουν την επάνδρωση του δημοτικού και του γυμνασίου Ριζοκαρπάσου. Οι εκπαιδευτικοί θα εξηγούν γιατί οι εγκλωβισμένοι μαθητές έχουν λειψά βιβλία, επειδή οι κατοχικές αρχές σκίζουν ολόκληρες σελίδες από αυτά; Τι να πουν στους μαθητές τους για το «δεν ξεχνώ»; Να το... ξεχάσουν; Πώς να δικαιολογηθούν για το «γνωρίζω και δεν ξεχνώ»; Ούτε να γνωρίσουν ούτε να θυμούνται; Και καλά, οι μαθητές μας να γνωρίσουν σοβαρούς Τ/κ συγγραφείς. Τα Τ/κυπριόπουλα, όμως, θα μάθουν, π.χ., για τον Μόντη, που καλεί τον Γερο-Πενταδάκτυλο να αποσείσει τους κατακτητές; Ή μήπως ο Μόντης είναι... άθλιος εθνικιστής; Πού είναι η αμοιβαιότητα προσπαθειών και δράσεων; Η ελληνική παιδεία είναι ανθρωπιστική και οικουμενική. Δεν είναι ούτε ρατσιστική ούτε εθνικιστική. Είναι φανερό πως, υπήκων σε καθαρά ΑΚΕΛικές εντολές, ο Υπουργός κομματικοποιεί την παιδεία, αποθωρακίζει τα παιδιά μας από στοιχειώδεις αρχές και αρετές, στομώνει τις εθνικές και ιστορικές αντιστάσεις τους και ετοιμάζει τα νέα ΕΔΟΝόπουλα, στο όνομα μιας μονόδρομης ειρηνικής συμβίωσης και ενός μονόπλευρου σεβασμού. Οι εκπαιδευτικοί θα σιωπήσουν; Θα συνεργήσουν στην κομματικοποίηση της παιδείας και στην εθνική αποστράτευση των παιδιών μας; Οι γονείς θα παρακολουθούν απαθώς την αρξάμενη λαίλαπα;